הרצוג ב'קול חי': "אני פועל שליברמן יצביע נגד מתווה הגז" • האזינו

    דוד לזר No Comments on הרצוג ב'קול חי': "אני פועל שליברמן יצביע נגד מתווה הגז" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' התייחס יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג ל'טיפטוף' הרקטות מעזה ואמר כי "סיירנו היום, אני וכל המחנה הציוני בסיור באשקלון, פגשנו את ראש העיר ואת ראשי המועצות, הציבור מוטרד מאוד מהמצב, האזרחים לא רוצים סיבוב נוסף, אני הזהרתי בפני צוק איתן 2, כי עלולים לחזור לסיבוב נוסף מול החמאס".

    "אני לא ידע אם החמאס יתקוף שוב, ברור שהוא אויב, אבל אפשר להגיע איתו להסדר על ידי מהלך לטווח ארוך, הרי נתניהו עצמו דיבר בזמן 'צוק איתן' על אופק מדיני – והנה הוא לא עשה בענין שום דבר, הקשר בין פעולה צבאית למתווה מדיני הוא טעות מיסודו", תקף הרצוג את ראש הממשלה.

    הרצוג התייחס למתווה הגז שיובא להצבעה בכנסת מחר ואמר כי "אני מציע פיקוח על המחיר, זו החלטה שתקבע כן מונופול ל-50 שנה – זו החלטה גורלית, צריך שיהיה גורם ממשלתי שיפקח על המחירים שלא יחנקו את האזרח", הרצוג הוסיף כי "תתאר לך שעוד 10 שנים הם יעלו את המחיר, נכון במתווה הקיים מצוין תקרת מחיר, אבל אם נוכל להוזיל בהמשך את המחיר בגלל עלויות נמוכות – שנוכל לעשות זאת".

    הרצוג הוסיף כי "אני רואה בגז כלי מדיני, הכרעה שקשורה לחלוקת הון בחברה הישראלית, צריך שיהיה בזה הליך שקוף בכנסת", הרצוג הקשה, "מדוע דרעי ויתר על סמכותו אם זה כל כך כך פשוט?", לדבריו, "הממשלה מבקשת מאתנו מחר על העברת סמכויות ואנחנו נתנגד לזה".

    על כוונת מפלגת 'ישראל ביתנו' להצביע בעד המתווה אמר הרצוג כי "לגבי ישראל ביתנו אני עדיין לא יודע מה הם יצביעו, ליברמן עדיין בחו"ל ואמתין לו שישוב ובהחלט אני עושה מאמצים מול מפלגתו, אם הם יצביעו נגד החוק – החוק לא יעבור, יש עתיד יצביעו נגד וכך כל יתר האופוזיציה".

    על תוכניותיו של כחלון לפתור את משבר הדיור "חלקית מאוד אני בעדו, מדובר בממשלה חלשה חסרת כושר ביצוע, לכחלון אין תפיסה אמיתית לתת אופציה למי שאין לו קורת גג. נחכה ונראה".

    על השתתפותו של חבר הכנסת באסל גטאס למשט האנטי ישראלי – אמר הרצוג "אני נגד הסרת החסינות מחברי כנסת ובפרט מבני מיעוטים, אנחנו במדינה דמוקרטית, למרות זאת אני מסתייג מהמשט עצמו".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות